Res je, kar 97 % vseh akumulatorjev lahko recikliramo
Res je, kar 97 % vseh akumulatorjev lahko recikliramo
Pri posameznih vrstah akumulatorjev je potrebno na določena obdobja dodajati destilirano vodo. To so klasični akumulatorji z tekočim elektrolitom, ki imajo pokrovček na vsaki celici, kjer po potrebi dolijemo tekočino. Če pa imate akumulator brez vzdrževanja, tehnologije AGM ali GEL, vam vode sploh ni potrebno dodajati, ker so hermetično zaprti in zato brez vzdrževanja.
Morda se vam zdi, da je vaš akumulator pokvarjen ali prazen, a v resnici je veliko različnih vzrokov, zakaj ne deluje pravilno. Težave lahko nastanejo zaradi zaganjača ali zaradi korozije, ni nujno, da je kriv akumulator.
Če se vam zdi, da je težava pri vžigu zaradi akumulatorja, obiščite najbližjega prodajalca akumulatorjev, ki ima orodje za testiranje delovanja akumulatorja. Tako boste najlažje vedeli, če morate akumulator zamenjati.
Ne pozabite, da se lahko akumulator izprazni in morda potrebuje le polnjenje.
Imeti morate ustrezen polnilnik, ravnajte se po navodilih proizvajalca polnilnika. Polnimo vedno v dobro prezračenih prostorih, poškodovanih akumulatorjev ne polnimo. Za hermetično zaprte akumulatorje niso primerni vsi polnilniki. Ko akumulator priklopite na ustrezen polnilnik se napolni v cca 10 urah. Polnjenje prenehajte če akumulator postane vroč ali iz njega izteka elektrolit
Če nimate ustreznega polnilnika priporočamo, da akumulator odneseta najbljižemu pooblaščenemu serviserju.
V ta nemen lahko uporabljate glavni iskalnik, ki v treh korakih poišče ustrezen akumulator za vašo aplikacijo. V pomoč je še pomožni iskalnik, kjer lahko iščemo akumulator po dimenziji, oznaki ali pa preprosto pogledamo tabelo vseh akumulatorjev.
Povezave pod slikami aplikacij pa nam odprejo nabor vseh proizvajalcev in modelov določene aplikacije. Npr. ko kliknemo sliko motorja se nam pokaže seznam vseh proizvajalcev motorjev ter njihovi modeli.
V primerih, ko ne najdete ustreznega akumulatorja, prosimo da nam pošljete povpraševanje ali pa nas enostavno pokličite in z veseljem Vam bomo pomagali najti ustrezen akumulator za vašega ljubljenčka.
POZOR!
Za večino motorjev, kot tudi za ostale aplikacije velja, da je ustrezen le en tip tehnologije akumulatorja (z tekočim elektrolitom, AGM, gel), ker se le ti medseboj dimenzijsko izključujejo.
Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanje, je za najboljši izkoristek potrebno vzdrževati primeren nivo elektrolita. Tako so svinčeve plošče zaščitene pred škodo, ki nastane zaradi pomanjkanja elektrolita.
Pomanjkanje elektrolita izpostavi plošče in povzroči zgodnjo korozijo (rjavenje) mrežice. Ko mrežica zarjavi, ne ostane dovolj kovinskega dela, ki prevaja tok in podpira ploščo. Tako se akumulator uniči in postane neuporaben.
Vzdržujte primeren nivo tekočine v akumulatorju in tako kar najbolje in najdlje uporabljajte svoj akumulator.
Vaš akumulator naj bo vedno 100 % napolnjen. Ponovno ga napolnite takoj, ko se vaše luči zasenčijo, ko je vžig slišati šibak ali ko akumulatorja niste uporabljati že dva tedna ali več.
Nato po korakih poskrbite za sledeče:
Po opravljenih korakih preverite delovanje akumulatorja s hidrometrom ali voltmetrom. Za podaljševanje dobe uporabnosti vašega akumulatorja le-tega vsaj enkrat na mesec temeljito preglejte.
Temeljit pregled akumulatorja enkrat na mesec vam zagotavlja najboljši izkoristek le-tega.
Najprej odstranite star akumulator, začnite pri negativnem polu, preverite ležišče akumulatorja, da na njem ni kamenčkov ali kaj podobnega, kar bi lahko poškodovalo ohišje akumulatorja, Ko ste odstranili svoj star akumulator, vstavite novega, prvo pritrdite pozitiven pol nato pa negativen. Akumulator ustrezno pričvrstite. Če je imel star akumulator na oddušku pritrjeno cevko za prezračevanje, to cev pritrdite tudi na nov akumulator.
Če akumulator tudi po polnjenju ne deluje optimalno je velika verjetnost, da ga je potrebno zamenejati. Povprečna življeska doba takih akumulatorjev je tri do štiri leta.
Najbolje pa se je za diagnozo akumulatorja obrniti na pooblaščen servis.
Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanja, morate skrbeti da so celice v akumulatorju pokrite z tekočino. Dodajte dovolj destilirane vode, a pazite, da ne bo preveč. Priporočamo, da je nivo elektrolita nič več kot 3 mm pod spodnjim delom oddušnika. Večina akumulatorjev ima oznake min in max, kjer lahko preverimo nivo elektrolita.
Pomembno opozorilo! Ne dodajajte preveč vode, saj lahko to povzroči preveliko količino elektrolitov, kar povzroči okvare tako akumulatorja kot tudi vozila.
Če ste svoje vozilo pospravili med zimsko sezono ali se z njim le redko vozite, izklopite kabel akumulatorja, saj tako preprečite napajanje elektronike na vozilu. Akumulator polnite vsaka dva tedna.
Za daljše shranjevanje vozila akumulator odstranite iz vozila in ga 100 % napolnite.
Akumulator napolnite vsaj enkrat na mesec in ga shranjujte na največ 16°C.
Če shranjujete akumulator na toplejšem mestu (nad 16°C), ga napolnite vsaka dva tedna.
Pomembno opozorilo! Akumulator shranjujete izven dosega otrok.
CCA je merska enota, ki se v akumulatorski industriji uporablja za označevanje moči zagona vozila pri nizkih temperaturah. Mednarodno CCA testiranje se izvaja pri -18°C.
Merska enota oziroma oznaka CCA je pomembna za akumulatorje, ki se prodajajo v Evropi in severni Ameriki.
Če imate akumulator, ki zahteva vzdrževanje, snemite pokrovčke in preverite nivo elektrolita. Večina akumulatorjev pa ima oznake min. in max., kjer lahko preverimo nivo elektrolita. V kolikor je nivo tekočine nižji od svinčenih plošč oz. pod oznako min. morate dodati nekaj destilirane vode.
Pomembno opozorilo! Pazite, da nivo tekočine ne pade pod plošče, saj lahko to povzroči nepopravljivo škodo na akumulatorju in ga po nepotrebnem uniči.
Pomembno je, da ugotovite, zakaj vaš akumulator ne dela. Menjava akumulatorja je morda le reševanje simptomov resnejših težav, ne pa rešitev za samo težavo, saj se lahko z enako težavo srečujete vedno znova.
Preverite nekaj razlogov, zakaj vaš akumulator morda ne dela:
Obiščite svojega serviserja, ki bo preveril zakaj vaš akumulator ne deluje kot bi moral. Serviserji lahko preverijo delovanje akumulatorja in vam svetujejo kako ukrepati.
Akumulator je zaprt z čepi pri strani pa ima zračni oddušek. Elektrolit je v tekočem stanju. To je akumulator z vzdrževanjem, kar pomeni da je potrebno kontrolirati nivo elektrolita ter po potrebi doliti destilirano vodo.
To je serija akumulatorjev, oznake YTX-BS, ki se po aktivaciji zapečatijo in se več ne odpirajo. Elektrolit se vpije v steklena vlakna. Akumulatorji so brez vzdrževanja, lahko jih namestimo pod kotom 45°. Praviloma imajo tudi večjo zagonsko moč ter daljšo življensko dobo.
Kompakten, robusten in lahek VRLA (Valve Regulated Lead Acid – ventilska regulacija svinčeve kisline) akumulator je tehnološko vrhunska baterija za športni motociklizem. Je najpogostejša izbira za sodobne visoko zmogljive motorje. Serija YTZ je volumensko bolj učinkovita in nudi večjo moč zagona v bolj kompaktni enoti.
To je hermetično zaprt akumulator, brez vzdrževanja, elektrolit je v gel tehnologiji zato akumulator lahko deluje tudi v ležečem položaju.
Odlikuje ga velika štartna moč in nizka samoizpraznitev.
V motocikel ni priporočljivo vgraditi akumulatorja z nižjo kapaciteto in zagonsko močjo, lahko pa vgradimo močnejšega, kateri ne bo poškodoval polnilnega sistema ali porabnikov, moramo pa paziti, da je enake napetosti (6V,12V)